Мови -> Головний розділ -> Статті ...

Вивчити іноземну мову? ЛЕГКО!

Ну куди у світі сучасної глобалізації без знання іноземної мови? Щоб це саме знання знадобилося, зовсім не обов'язково їхати за кордон, досить просто потрапити на співбесіду при відборі на вакансію своєї мрії, де в анкеті обов'язково попадеться складна графа, в якій потрібно вказати про володіння англійською. Або отримати в подарунок крем, привезений "з-за бугра", на баночці якого немає ні слова рідною мовою. Або дуже захотіти "за бугор".

Як бути?

На жаль, далеко не більшість наших співгромадян прагне вивчити іноземну мову. Відмовок багато: немає часу, вік не той, немає здібностей...

Стоп! Давайте розберемося в суті цих відмовок.

Дійсно, з віком обсяги можливостей пам'яті поступово зменшуються, але хіба це так суттєво? Адже йдеться лише про базове оволодіння Європейською мовою, яка до нашої мови набагато ближча за структурою, ніж, наприклад, китайська.

Час? Час тут ні при чому. Час завжди можна викроїти, хоча б з перегляду телепрограм і дозвільних телефонних розмов.


Здібності? Ще в минулому столітті вчені з'ясували, що не існує такої зони в людському мозку, відповідальної за оволодіння іноземними мовами. На цьому ґрунтується вся сучасна педагогіка: вивчення мови - це комплекс вправ для обох мозкових півкуль. Отже, це чудова зарядка для Ваших можливостей і шлях до самовдосконалення. Так у чому справа?

Суть в тому, що у більшості відмовок від вивчення, скажімо, англійської мови, так необхідної всім нам у роботі і в повсякденному житті коріння йдуть з невіри в свої сили. В подібній установці вина радянської і пострадянської системи освіти (я не кажу про сучасні школи з ухилом на якусь мову). Так, так, саме вона відобразила в нашому мозку образ уроки англійської (німецької, французької) мови: безглуздо нескінченна низка безглуздих вправ і безглузде повторення тих самих слів і правил, які безглуздо запам'ятовувати - їх неможливо запам'ятати. Погодьтеся, така думка приходила в голову практично кожному школяреві; отже, вона міцно засіла в свідомості випускника і вже точно не стала на користь абітурієнту, студенту і надалі фахівцю своєї професії. У цій ситуації чудово одне: від цього комплексу МОЖНА і ПОТРІБНО позбутися!

Як це зробити?

Як педагог, постараюся дати кілька порад, щоб Ваш старт до підкорення іноземної мови і своєї мрії був максимально успішним.

Насамперед, необхідно записатися на курси. Курси іноземних мов використовують найсучасніші методики навчання, в яких вже точно не буде тієї нісенітниці, в рутині якої більшість наших співвітчизників провчилася добрий десяток років (кошмар!).

Настійно раджу не з самого початку наймати репетитора: тільки пробувши деякий час на курсах, ви зрозумієте, як слід аналізувати власний прогрес. На жаль, ще зустрічаються (і досить часто!) недобросовісні "репетитори", які гроші-то візьмуть, але не тільки нічому не навчать, але і геть відіб'ють кожне подальше бажання вивчати іноземну мову.

Приклад з життя: одна жінка-директор магазина найняла для своєї дочки-підлітка репетитора - по рекомендації. Бідна дитина цілий рік два рази в тиждень після школи писала диктанти англійською мовою, з яких не розуміла практично ні слова. Само собою зрозуміло, з легкої руки подібного "викладача" дівчинка не тільки не підтяглася, але і стала значно відставати в навчанні від своїх однокласників. Висновок: спочатку - тільки курси! В сучасних ринкових умовах їх конкуренція зростає, відбиваючись найкращим чином на якості навчання.

Спілкування - ось головний козир курсів іноземних мов. Не на зубріння, не на ведення робочих зошитів звертають увагу їх викладачі, а саме на спілкування, на діалог між вчителем і учнями, але найчастіше між самими учнями - всередині групи. Бо немає сенсу вчити мову, якщо не вчитися при цьому розмовляти.

А так як саме спілкування є метою вивчення іноземної мови, то важливо спілкуватися не тільки на курсах. Інтернет - чудовий помічник у цій справі. Ось де знадобляться соціальні мережі! Участь в обговореннях на закордонних форумах, в листуванні з іноземцями сприяє ефективному повторенню засвоєння матеріалу. А якщо випаде можливість зустрітися з носієм мови і досхочу поспілкуватися - вважайте, що ви на порозі вільного володіння мовою.

Наостанок хочу розповісти цікаву історію. Одна моя знайома - назвемо її Ангеліною - дуже хотіла вивчити німецьку мову. Справа було ще в шкільні роки, в сьомому класі, тоді вона тільки почала вивчати. Але молода вчителька не блищала ні педагогічною компетентністю, ні організаторськими здібностями. Уроки постійно зривалися; у батьків Ангеліни не було грошей, щоб найняти для дочки хорошого репетитора, але Ангеліна не здавалася. Вона знайшла якісь касети з німецькими народними і сучасними піснями і слухала їх цілими днями. А ще вона говорила сама з собою. Ангеліна розповідала, що коли нікого не було вдома, вона розмовляла вголос сама з собою німецькою, і цим значно поліпшила свої навички спілкування. Вступні іспити на факультет романо-германських мов Ангеліна здала з блиском.

Саме бажання визначає мотивацію, а мотивація - це фундамент вивчення іноземної мови. Подумайте, для яких цілей Вам  необхідна іноземна мова, і удачі Вам у її володінні!

Пам'ятайте: здатності до iноземних мов є у всіх, у кого є мозок і бажання зробити своє життя цікавіше і краще.

Обновлено (31.03.2012 04:51)

Пошук по сайту
загрузка...
загрузка...
Вхід/Реєстрація

Навчання
Підписатися на розсилку
Яндекс.Метрика