Мови -> Головний розділ -> Статті ...

Сучасна мовна ситуація в школі

Школа готує суб'єктів мовної політики. При оцінці конкретних явищ в контексті мовної системи вчитель аналізує та оцінює мовну ситуацію, прагнучи не тільки дати її характеристику, але й удосконалювати її.

Об'єктом дослідження стає функціональний аспект мовної ситуації: взаємодія стилів і співіснування різних типів мовних культур.

Необхідно враховувати особливості інтерпретації навчальних текстів вчителем у процесі створення особистісного навчального тексту - пояснювальної мови.

Особливості реалізації комунікативної функції мови складаються в зміні обсягу громадських функцій мови, зміні характеру реалізації функцій мови, зміні тенденції вживання засобів фактичного спілкування.

Рухомими стають кордони між стилістичними засобами, контактовстановлення, підвищення кількості засобів створення іміджу.

Потрібно розширення корпусу навчальних текстів, включення в завдання вправ довідкового матеріалу (етимологічного, історичного, соціокультурного характеру).

Необхідна умова вирішення проблеми усвідомлення мови як національно культурного феномену - конкретизація параметрів послідовного аналізу різнорівневих складових шкільного мовної освіти. Рішення - це вихід на дискурсивное навчання російській мові і пізнавально-семантичний підхід до тексту, причому не тільки художнього, але методичного або тексту уроку, який теж розглядається як дискурс.

Дослідження образів (мовних метафор) дозволяє побачити смислове структуру сучасних метафор, прецедентних текстів, а також моделювати ідеальну реалізацію інформативної функції мови.

Школа втрачає монополію над інформацією по мірі просування до інформаційного суспільства.

 

Обновлено (31.03.2012 06:55)

Пошук по сайту
загрузка...
загрузка...
Вхід/Реєстрація

Навчання
Підписатися на розсилку
Яндекс.Метрика