Мови -> -> ...

Урок іноземної мови

Визначення уроку іноземної мови

Урок іноземної мови - це логічно закінчена частина роботи з вивчення мови, головною метою якої є досягнення певних цілей практичного, загальноосвітнього й виховного характеру. Для досягнення позитивного результату і виконанню цих цілей необхідно зробити заздалегідь сплановані вправи й завдання, на основі викладених учителем засобів і прийомів навчання. Від мовної спрямованості уроку залежить його сутність.

Організація уроку іноземної мови

Успішне засвоєння мовних навичок й інформації на уроці іноземної мови має пряму залежність від організації цього заняття. Для якісної організації уроку необхідно виконати ряд умов:

  • здійснити комунікативну спрямованість процесу навчання;
  • забезпечити активну участь кожного учня під час уроку;
  • не допускати одноманітної організації уроків;
  • забезпечити зв'язок нового матеріалу із вже вивченим;
  • стежити за постійним розвитком і поліпшенням навичок й умінь усного мовлення, аудіювания й читання;
  • не допустити виникнення негативних емоцій, як зі своєї сторони (вчителя), так і з боку учнів;
  • застосування всіх технологічних нововведень для ефективного засвоєння навчального матеріалу.

Риси уроку іноземної мови

Ми надамо Вашій увазі деякі найбільш характерні риси, якими повинен володіти урок іноземної мови.

  • Урок може бути тільки комплексним, тобто в ньому повинні міститись різноманітні види робіт і вивчатися різні аспекти мови.
  • Під час проведення уроку учні повинні демонструвати активну мовну діяльність.
  • Перенос знань й умінь із рідної мови в досліджувану іноземну мову.
  • Під час уроку тренування й закріплення пройденого матеріалу повинно переважати над вивченням нового.

Система уроків

Система уроків - це об’єднання уроків різних типів, які розташовані в ієрархічному ланцюжку й мають загальну кінцеву мету.

Система уроків характеризується послідовністю обробки якогось мовного матеріалу й найчастіше охоплює цілий параграф підручника або певну розмовну тему.

У системі уроки бувають таких видів:

  • урок відпрацьовування первинних умінь;
  • урок відпрацьовування мовних умінь;
  • урок усного мовлення;
  • урок повторення вивченого матеріалу.

Крім цих видів ще бувають оглядовий  і пробний уроки.

Уроки відпрацьовування первинних умінь призначені для: подачі нового матеріалу, повторення цього матеріалу, рішення вправ і завдань на пізнавання мовного матеріалу.

Кількість таких уроків залежить від ступеня складності нового матеріалу й від рівня знань іноземної мови.

Під час уроків відпрацьовування мовних умінь основна увага приділяється читанню, діалогам, переказам.

Кількість уроків повторення вивченого матеріалу, як правило, невелика, найчастіше навіть один. Головна мета такого уроку - систематизація й закріплення пройденого матеріалу.

Типова структура уроку іноземної мови

Структуру уроку формують різні види навчальної діяльності, розміщені в строгому порядку й взаємозв'язку. Природно, що на структуру уроку впливає його вид.
Розглянемо приклад структури уроку

  • Початковий етап. Від цього етапу залежить розвиток усього уроку. Тут задаються мета й вид уроку. Займає близько 2-3 хвилин.
  • Етап подачі нового матеріалу. Може займати від 4 до 10 хвилин
  • Етап тренування мовних навичок і засвоєння нового матеріалу. Необхідно вести контроль над виконанням всіх завдань цього етапу. Може тривати до 10 хвилин.
  • Етап перевірки виконання домашнього завдання. Триває час, що залишилося, уроку за винятком 5 останніх хвилин.
  • Завершальний етап. Підводиться підсумок уроку й дається домашнє завдання, яке краще писати на дошці

Підводячи підсумки

Підсумовуючи все вищевикладене, можна помітити, що урок іноземної мови повинен бути організований таким чином, що б забезпечити виконання освітніх, розвиваючих і виховних цілей. Тривалість уроку повинна не перевищувати 40-45 хвилин, за які вчитель повинен у певній послідовності пройти з учнями всі задумані їм етапи заняття.

Обновлено (01.08.2012 19:12)

Пошук по сайту
загрузка...
загрузка...
Вхід/Реєстрація

Навчання
Підписатися на розсилку
Яндекс.Метрика