Мови -> Англійська мова -> Англійська мова |...

Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Роль казки у вивченні англійської мови

Казка як спосіб комунікативного вивчення англійської мови

У сучасній педагогічній практиці комунікативному методу вивчення англійської мови приділяють особливу увагу. Вважається, що це найбільш ефективна методика вивчення мови, що дозволяє учням у цікавій і ненав'язливій формі опанувати тонкощі англійської мови.

На сьогоднішній день вважається, що під час вивчення англійської мови учні повинні опанувати не тільки всі мовні навички, але й мати наочну інформацію про традиції, культуру, історію, реалії життя жителів англомовних країн. Для цієї мети цілком підходять англійські казки. Скажу навіть більше, використання англійських казок на заняттях поліпшує індивідуальне навчання, сприяє розвитку мотивації.

Необхідно прагнути до того, щоб учні одержували задоволення не тільки від сюжету казки, а ще й від усвідомлення того, що вони розуміють на англійській мові, про що в ній розповідається. Незаперечним достоїнством використання казки, як методу навчання англійській мові, є враження й емоційний підйом від отриманої інформації.

Організація заняття з казкою

Ефективність використання казки при навчанні англійській мові залежить від організації структури заняття, від того наскільки погоджені навчальні можливості казки з конкретними завданнями процесу навчання. В організації заняття з казкою можна виділити чотири етапи:

  • підготовчий - етап, під час якого усуваються можливі мовні й лінгвокраїнознавчі труднощі;
  • сприйняття первинної інформації - етап першого читання казки, що сприяє  розвитку вміння сприйняття необхідної інформації;
  • контроль над розумінням основної сюжетної лінії;
  • розвиток мовних навичок й вмінь усного мовлення.

Перед четвертим етапом рекомендується повторне прочитання казки.

Позитивні моменти використання казки під час вивчення англійської мови

Казка надає можливість розуміння суті реальних речей і процесів й у цікавому й наочному виді доносить цю інформацію до учнів.

У діалогах казкових героїв забезпечується потрібна повторюваність мовного матеріалу.

Серед безсумнівних достоїнств казок хотілося б виділити:

  • автентичність;
  • інформаційну насиченість;
  • часте використання мовних засобів;
  • емоційний вплив на учнів.

Приклад можливої структури уроку з використанням казки

Нижче наводиться приклад того, як правильно організувати урок англійської мови з використанням казки.

Етапи уроку:

  • Попередня робота, у яку також включений лінгвокраїнознавчий коментар. Наприклад, перед читанням казки “Книга джунглів” учням наводиться коротка бібліографічна інформація про Р.Кіплінга;
  • Читання казки;
  • Опитування учнів з метою визначення розуміння сюжету;
  • Активізація мовного матеріалу за допомогою вправ і завдань (прикладом може служити рольова гра, у якій між учнями розподіляються ролі й вони повинні в точності повторити діалоги героїв казки);
  • Переказ сюжету казки в усній або письмовій формі.

Вправи після прочитання призначені не тільки для закріплення, але й для розширення матеріалу. Для організації рольової гри потрібно максимально повне розуміння змісту казки.

Підводячи підсумки

Поза всяким сумнівом, використання казки поліпшить процес навчання англійській мові. Казка, як і будь-який інший елемент комунікативного методу вивчення мови, різноманітить заняття, дозволить учнем у легкій і цікавій формі вивчити необхідну інформацію, розвити мовні навички. Але варто розуміти, що ефективність використання казок у вивченні англійської мови залежить від раціональної організації занять.

Пошук по сайту
загрузка...
загрузка...
Яндекс.Метрика